Ingen tjeneste?

Hvis din telefon viser, at der ikke er noget signal, kan det skyldes flere ting. I langt de fleste tilfælde er det dog telefonen der har problemer med at fange netværket, så her er et par forslag til hvad du kan prøve.

Gå ind under indstillinger på din telefon og find det sted, hvor du kan vælge, hvilken operatør din telefon eller tablet skal benytte. Få herefter din telefon til at søge efter netværk. Det kan typisk tage nogle minutter, før telefonen kommer frem med en liste. Derefter skal du gå tilbage og slå automatisk netværk til igen.

Nu vil du igen have forbindelse til netværket.

Har du en iPhone eller iPad, skal du gøre følgende:

  1. Gå ind i telefonens indstillinger
  2. Vælg menuen Operatør
  3. Slå markøren Automatisk fra
  4. Telefonen søger nu efter tilgængelige netværk og nulstiller samtidig tidligere indstillinger og blokeringer
  5. Når du ser en liste med operatørnavne, så går du tilbage i menuen og slår automatisk operatørvalg til igen
  6. Nu vil din telefon automatisk vælge den bedst tilgængelige netværksoplevelse for dig, og du skulle gerne have netværksforbindelse på telefonen igen.

Oplever du stadig udfordringer med at komme på mobilnetværket, vil vi anbefale dig, at nulstille dine netværksindstillinger såfremt du har en iPhone.

  1. Gå ind i telefonens indstillinger.
  2. Vælg Generelt.
  3. Vælg Nulstil i bunden.
  4. Vælg Nulstil netværksindstillinger
  5. Her skal du bekræfte med din låsekode, at du ønsker at nulstille dine netværksindstillinger.

OBS! Vær opmærksom på, at dine wifi passwords vil blive slettet og skal indtastes på ny.

 

Har du en Android telefon eller tablet, skal du gøre følgende:

Har du en Android telefon, skal du være opmærksom på, at formuleringen kan variere lidt fra telefon til telefon.

Samsung S6 og nyere springer over punkt 2.

  1. Gå ind i telefonens indstillinger
  2. Vælg Flere netværk
  3. Vælg Mobile netværk
  4. Tryk på Netværksoperatør
  5. Telefonen spørger, om du vil afbryde forbindelse til det eksisterende mobilnet, tryk Annullér
  6. Tryk på Søg efter netværk
  7. Telefonen spørger, om du vil afbryde forbindelse til det eksisterende mobilnet, tryk Annullér
  8. Når du ser en liste med operatørnavne, kan du slå automatisk operatørvalg til igen

Du kan ikke gøre dette forkert. Din telefon kan altid finde forbindelse til netværket igen, så snart den indstilles på Automatisk.

 

Hvis du befinder dig i udlandet, kan det skyldes, at du har 3Børnesikring aktiveret. Det forhindrer din telefon i at roame på udenlandske netværk. For at få fjernet dette, skal du kontakte kundeservice. Bemærk, at det skal være den kontraktansvarlige der skal kontakte os for at få det fjernet.

Din telefon skal derefter blot genstartes og så skulle der være forbindelse.

 

Har du brug for hjælp, kan du kontakte Kundeservice.

Stadig brug for hjælp?

Skriv til os, så skal vi nok sørge for at du får hjælp til det du bøvler med.