Overdrag fra erhvervskunde til erhvervskunde

Hvis du er erhvervskunde og ønsker at overdrage dit nummer til en anden erhvervskunde, skal du gøre følgende:

1) Udfyld overdragelsesformularen Erhverv til Erhverv

2) Send den underskrevne overdragelsesformular til: overdragelseerhverv@3.dk eller:

3 (Hi3G Denmark ApS)
c/o StroedeRalton
Postboks 1917
2650 Hvidovre
Att.: Delivery

Bemærk: Ved overdragelse til en forening skal du også fremsende kopi af foreningens vedtægter og referat af seneste generalforsamling.

Når vi har modtaget dokumenterne, vil vi sørge for at overflytte dit abonnement og mobilnummer inden for fem arbejdsdage. Både du og erhvervsvirksomheden, du overdrager nummeret til, vil modtage besked om, hvornår overdragelsen bliver gennemført. Bemærk at det er dit ansvar at aflevere dit eksisterende simkort til den erhvervsvirksomhed, der skal have overdraget dit abonnement/mobilnummer.

Sådan faktureres en overdragelse

Når du har overdraget dit abonnement og mobilnummer til en erhvervsvirksomhed, vil du modtage en slutfaktura, som dækker forbrug til og med den dag, hvor overdragelsen er gennemført.

Erhvervsvirksomheden, der overtager dit abonnement og mobilnummer, vil samtidig overtage de økonomiske forpligtelser gældende fra den efterfølgende dag, hvor overdragelsen er gennemført.

Det skal du være opmærksom på

Du kan overdrage ethvert abonnement og mobilnummer, hvis du ikke har ubetalte regninger til 3. Såfremt det ønskede nummer for overflytning stadig er indenfor bindingsperiode, vil denne automatisk blive overført til den erhvervsvirksomhed, du overdrager nummeret til. Bemærk, at det ikke er muligt at overdrage en 3Afbetaling (afdragsordning på mobil/tablet), så 3Afbetalingen vil forblive hos dig, selvom du vælger at overdrage et abonnement og mobilnummer, som du har oprettet samtidigt med 3Afbetalingen.

Det koster 79 kr. ekskl. moms (99 kr. inkl. moms) pr. overdragelse, som erhvervsvirksomheden, der overdrages til, vil få opkrævet på den efterfølgende faktura.

Såfremt du ønsker at overdrage abonnement og mobilnummer til en enkeltmandsejet virksomhed kræver det, at ejeren af erhvervsvirksomhed, du ønsker at overdrage til:

  • Er fyldt 18 år
  • Kan opfylde 3’s kreditpolitik og ikke er registreret i RKI
  • Har fast adresse i Danmark i henhold til det danske CPR-register eller er dansk statsborger med fast adresse i Sverige. Bopælsadresse i Sverige kræver dog tilmelding til Betalingsservice
  • Ikke har ubetalte regninger fra 3

Tilvalg som ikke kan overdrages

Du skal være opmærksom på, at der er enkelte tilvalg, der ikke vil kunne overdrages sammen med nummeret.

Følgende tilvalg kan ikke overdrages, men kan tilføjes igen, når overdragelsen er gennemført:
- Deezer (bemærk at du vil få en ny adgangskode)
- Statisk IP-adresse (bemærk at du vil få en ny IP-adresse)

Hvis du ønsker at overføre ovenstående, skal du kontakte 3Kundeservice her.

Følgende tilvalg kan ikke overdrages eller tilføjes igen efter overdragelse af nummer:
- 3Forsikring
- 3Omstilling

Såfremt du har tilvalget 3Hjemmenummer (fastnetnummer), vil den automatisk blive overdraget sammen med nummeret, men bliver deaktiveret i en periode på 24 timer efter, at overdragelsen er sket.

Stadig brug for hjælp?

Skriv til os, så skal vi nok sørge for at du får hjælp til det du bøvler med.