Overdrag fra erhvervskunde til privatkunde

Overdrag til privatkunde

Hvis du er erhvervskunde og ønsker at overdrage dit nummer til en privatkunde, skal du gøre følgende:

1) Udfyld overdragelsesformularen for Erhverv til Privat

2) Send den underskrevne overdragelsesformular til: overdragelseprivat@3.dk eller:

3 (Hi3G Denmark ApS)
c/o StroedeRalton
Postboks 1917
2650 Hvidovre
Att.: Delivery

Når vi har modtaget dokumenterne, vil vi sørge for, at overflytte dit mobilnummer, inden for 10 arbejdsdage. Både du og personen du overdrager nummeret til, vil modtage besked om hvornår overdragelsen bliver gennemført. Bemærk, at det er dit ansvar at aflevere dit eksisterende SIM-kort til den person, der skal have dit mobilnummer.

Hvad skal jeg være opmærksom på?

Du kan overdrage ethvert mobilnummer, hvis du ikke har et udstående til 3. Såfremt det ønskede nummer for overflytning stadig er inden for bindingsperioden, skal den resterende bindingsperiode betales ud, inden overdragelsen kan finde sted. Det koster 99 kr. pr. overdragelse, som personen der overdrages til, vil blive opkrævet på den efterfølgende faktura.

En overdragelse af mobilnummer kræver, at personen du ønsker at overdrage til:

  • Er fyldt 18 år
  • Kan opfylde 3’s kreditpolitik. Der vil være restriktioner ved registrering i RKI.
  • Har fast adresse i Danmark i henhold til det danske CPR-register eller er dansk statsborger med fast adresse i Sverige. Bopælsadresse i Sverige kræver dog tilmelding til Betalingsservice.
  • Ikke har ubetalte regninger fra 3.

Hvordan faktureres en overdragelse?

Når du har overdraget dit mobilnummer til en anden person, vil du modtage en slutfaktura, som dækker forbrug til og med den dag, hvor overdragelsen er gennemført, samt evt. resterende bindingsperiode.

Personen, der overtager dit mobilnummer, vil samtidig overtage de økonomiske forpligtelser, gældende fra den efterfølgende dag, hvor overdragelsen er gennemført.

Tilvalg som ikke kan overdrages

Du skal være opmærksom på, at der er enkelte tilvalg, som ikke vil kunne overdrages sammen med nummeret.

Følgende tilvalg kan ikke overdrages, men kan tilføjes igen, når overdragelsen er gennemført:
- Deezer (bemærk, at du vil få en ny adgangskode)
- Statisk IP-adresse (bemærk, at du vil få en ny IP-adresse)

Følgende tilvalg kan ikke overdrages eller tilføjes igen, efter overdragelse af nummer:
- 3Forsikring
- 3Omstilling

Såfremt du har tilvalgt 3Hjemmenummer/fastnetnummer, vil det automatisk blive overdraget sammen med nummeret, men bliver deaktiveret i en periode på 24 timer efter overdragelsen er sket.

Hvis du ønsker dette, kan du kontakte 3Kundeservice her

Stadig brug for hjælp?

Skriv til os, så skal vi nok sørge for at du får hjælp til det du bøvler med.