Overdrag til privatkunde

Hvis du er privatkunde og ønsker at overdrage dit nummer til en anden privatkunde, skal du gøre følgende:

1. Log ind på Mit 3.

 

2. Vælg Vis abonnementer.

 

3. Klik på abonnementet du ønsker at overdrage og vælg Overdrag nummer.

 

4. Indtast modtagerens mail og accepter vilkårene. Tryk derefter på Godkend.

 

5. Modtageren vil modtage en mail og så er det blot at følge instrukserne i mailen.

Hvad skal jeg være opmærksom på?

Du kan overdrage ethvert abonnement og mobilnummer, hvis du ikke har ubetalte regninger til 3. Såfremt det ønskede nummer for overflytning stadig er inden for bindingsperioden, skal den resterende bindingsperiode betales ud, inden overdragelsen kan finde sted. Det koster 99 kr. pr. overdragelse, som personen der overdrages til, vil blive opkrævet på den efterfølgende faktura.

En overdragelse af abonnement og mobilnummer kræver, at personen du ønsker at overdrage til:

  • Er fyldt 18 år
  • Kan opfylde 3’s kreditpolitik. Der vil være restriktioner ved registrering i RKI.
  • Har fast adresse i Danmark i henhold til det danske CPR-register eller er dansk statsborger med fast adresse i Sverige. Bopælsadresse i Sverige kræver dog tilmelding til Betalingsservice.
  • Ikke har ubetalte regninger fra 3.

Hvordan faktureres en overdragelse?

Når du har overdraget dit abonnement og mobilnummer til en anden person, vil du modtage en slutfaktura, som dækker forbrug til og med den dag, hvor overdragelsen er gennemført, samt evt. resterende bindingsperiode.

Personen, der overtager dit abonnement og mobilnummer, vil samtidig overtage de økonomiske forpligtelser gældende fra den efterfølgende dag, hvor overdragelsen er gennemført.

Tilvalg som ikke kan overdrages

Du skal være opmærksom på, at der er enkelte tilvalg, som ikke vil kunne overdrages sammen med nummeret.

Følgende tilvalg kan ikke overdrages, men kan tilføjes igen, når overdragelsen er gennemført:
- Deezer (bemærk, at du vil få en ny adgangskode)
- Statisk IP-adresse (bemærk, at du vil få en ny IP-adresse)

Følgende tilvalg kan ikke overdrages, eller tilføjes igen, efter overdragelse af nummer:
- 3Forsikring
- 3Omstilling

Såfremt du har tilvalgt 3Hjemmenummer/fastnetnummer, vil den automatisk blive overdraget sammen med nummeret, men bliver deaktiveret i en periode på 24 timer efter overdragelsen er sket.

Stadig brug for hjælp?

Skriv til os, så skal vi nok sørge for at du får hjælp til det du bøvler med.